За рішенням Сумського апеляційного суду оператор мобільного зв’язку сплатить жінці 10 000 грн через неналежне виконання ним обов’язків за договором надання телекомунікаційних послуг. Як встановив суд апеляційної інстанції, дії працівників компанії дали змогу зловмисникам шахрайським шляхом заволоділи грошовими коштами позивачки у сумі 26 077 грн.
У суді жінка пояснювала, що, починаючи з 2003 року, користується послугами стільникового зв’язку від ПрАТ «ВФ Україна». Оскільки її абонентський номер використовується для здійснення фінансових операцій в банківській системі, то у травні 2019 року вона звернулася до оператора з проханням підключити їй послугу «Обмеження віддаленої заміни SIM-карти». Дана послуга передбачає, що заміна або перевипуск SIM-карти здійснюється надавачем послуг лише при особистій присутності власника номеру з пред’явленням паспорту.
Проте, у грудні цього ж року, напередодні різдв’яно-новорічних свят, оператор мобільного зв’язку на замовлення невідомої особи здійснив перевипуск SIM-карти позивачки, не провівши при цьому ідентифікацію абонента, та навіть не надіслав SMS-попередження про заміну картки. Таким чином, абонентський номер сумчанки потрапив до рук шахраїв, які у Кривому Розі скористалися ним для входу в онлайн-банкінги «ПриватБанк» та «Monobank» й за 40 хвилин вкрали майже 30 000 грн.
У квітні 2020 року позивачка подала позов до ПрАТ «ВФ Україна». Жінка просила Зарічний районний суд міста Суми стягнути з відповідача на її користь 50 000 грн моральної та 26 077 грн матеріальної шкоди, які понесла через дії оператора мобільного зв’язку. У червні 2021 року суд першої інстанції в задоволенні позову відмовив.
Читати також: На Сумщині в селі Вільшанка сталося вбивство
Не погодившись з таким рішенням, позивачка оскаржила його в Сумському апеляційному суді. Зокрема, в своїй апеляційній скарзі зазначала, що Зарічний районний суд м. Суми неправомірно відмовив у задоволенні позову. За її словами, ця ситуація погіршила здоров’я позивачки та її репутацію на роботі, адже вона працює в правоохоронних органах, а викрадення грошей перед новорічними святами не дозволило їй «забезпечити належного святкування».
Розглянувши матеріали справи, апеляційний суд скасував рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні вимог про відшкодування моральної шкоди. Оскільки компанія неякісно надала свої послуги й цим завдала позивачці моральної шкоди, апеляційний суд частково задовольнив позов постраждалої та стягнув з Vodafone на її користь 10 000 гривень моральної компенсації. Щодо відшкодування матеріальної шкоди, то апеляційний суд в своїй постанові зазначив, що немає підстав для відшкодування вкрадених шахраями коштів в сумі 26 077 грн, тому що сам оператор мобільного зв’язку до крадіжки не був причетний.