З 1 травня в Сумах запроваджено електронну чергу на подачу заявки для отримання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
Про те, як скористатись сервісом і те, яка нині ситуація з наданням цього статусу в громаді, йшлось під час брифінгу.
Начальник Сумської МВА Олексій ДРОЗДЕНКО, наголосив: «Це питання надзвичайно актуальне, бо мова йде про дітей. Ми маємо ретельно підійти до організації процедури надання цього статусу. Разом з тим ми розуміємо обсяг проблеми – понад 40 тисяч дітей сумської громади мають право на нього. Наразі його отримали вже 5642 дитини».
Заступник міського голови Станіслав ПОЛЯКОВ зауважив, що порядок надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, визначений чинним законодавством і це делеговані повноваження від держави органам місцевого самоврядування. Тому завдання влади – подбати про те, аби процес прийому документів був максимально комфортним як для заявників, так і для працівників відповідальних структурних підрозділів.
«Ми не стоїмо на місці. Завдяки тісній співпраці з фахівцями СумДУ, а саме кафедри кібербезпеки, де на безоплатній основі розробили електронний реєстр, вже з цього місяця можна записуватись на прийом до фахівців Сумського міського центру соціальних служб для здійснення оцінки потреб сім’ї через електронну чергу», – повідомив Станіслав Поляков.
Доцент кафедри кібербезпеки СумДУ Віктор ОБОДЯК запевнив, що науковці навчального закладу відповідально поставились до завдання, бо ж розуміють, що в умовах воєнного стану воно потребує термінового розв’язання. Диджиталізація може посприяти пришвидшенню просування черги на отримання статусу.
Дана послуга, переконана директор Сумського міського центру соціальних служб Марія ВЕРТЕЛЬ, своєчасна, адже дозволить вивільнити час працівників Центру для опрацювання документів від заявників, які звертаються до них очно за раніше отриманими талонами.
За словами Марії Вертель, зареєструватись в електронній черзі можна буде двома способами – перейти за посиланням або QR-кодом. Опинившись на сторінці реєстрації, можна побачити, що вона веде на запис до фахівців міського центру соціальних служб, які складають акт оцінки потреб, вказана адреса, куди потрібно для цього звернутись і які документи надати. При реєстрації заявник має вказати свій ідентифікаційний номер, що надалі не дозволить реєструватись двічі, надати згоду на обробку персональних даних та обрати дату запису до фахівця.
Принагідно директор Сумського міського центру соціальних служб наголосила, що ті діти, які постраждали внаслідок ворожих ударів, мають право на отримання статусу першочергово.
Тільки-но в міському Центрі соціальних служб будуть складені акти оцінки потреб сім’ї/особи з ними працюватимуть фахівці управління «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми». Керівник цього структурного підрозділу Алла СТРИЖОВА повідомила, що витяг з реєстру територіальної громади про місце реєстрації дитини також формується адміністратором в ЦНАПі, тож, додатково за цим звертатись не треба. Потім всі отримані документи передаються до управління «Служба у справах дітей», яке далі працює над оформленням статусу заявникам.
Начальник управління «Служба у справах дітей» Валерія ПОДОПРИГОРА зауважила, що після того, як необхідний пакет документів почали приймати також фахівці сумського ЦНАПу, робота пришвидшилась і черга зрушила з місця. Наразі з 5642 наданих статусів понад 900 заявників, які за ними звертались, подали документи на безоплатне харчування.
Загалом повідомила начальник управління освіти і науки Неля ВЕРБИЦЬКА, в закладах дошкільної освіти за пільгами, наданими відповідно до статусу дитини, що постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, харчується 365 дітей, в закладах загальної середньої освіти – 537. Щомісячно кількість дітей вищезазначеної категорії в закладах освіти збільшується в середньому на 200 осіб.
За словами Нелі Вербицької, це створює додаткове навантаження на бюджет громади. Тому з наступного року очікують на державну субвенцію на покриття витрат на безоплатне харчування дітей цієї категорії.