На сайті мерії з’явився проект рішення Сумського виконкому, яким передбачається збільшити вартість проїзних квитків у тролейбусах і комунальних автобусах КП «Електроавтотранс».
При цьому, як випливає з документа, про підвищення тарифу на проїзд не йдеться (він як і раніше буде 4 грн. як в тролейбусі, так і в автобусі), а ось проїзні подорожчають за рахунок збільшення кількості поїздок, на які вони розраховані. В цілому підвищення повинне скласти від 25% до 100%.
Так, в проїзному на 5 робочих днів планується збільшити кількість поїздок з нинішніх 10 до 20 і коштувати він буде не 40 грн., а вже 80 грн. Місячний проїзний хочуть зробити не на 30 поїздок, як зараз, а на 40, і ціна на нього підвищиться з 120 до 160 грн. У суміщеному проїзному на тролейбус і автобус, який зараз розрахований відповідно на 20 і 30 поїздок і коштує 200 грн., планується додати 10 поїздок (по 5 на тролейбус і автобус), і коштувати він буде вже 240 грн.
Це просто жах: жінка в Сумах знущалася над собаками бійцівських порід [su_button url=”https://www.odindoma.sumy.ua/news/ce-prosto-zhah-zhinka-v-sumah-znushhalasja-nad-sobakami-bijcivskih-porid/” target=”blank” size=”4″]ЧИТАТИ[/su_button]
Відповідно подорожчають і пільгові проїзні. Як відомо, на сьогодні в Сумах 50% -вою пільгою на проїзд в комунальному транспорті користуються студенти вузів та учні ПТУ (тільки в тролейбусах), а також учні шкіл 1-11-х класів (в тролейбусах і автобусах). Якщо виконком проголосує за згаданий проект рішення, то місячний проїзний для них буде коштувати вже не 60 грн. (50% від 120 грн.), а 80 грн. (50% від 160 грн.). При цьому вартість разової поїздки для цих категорій пільговиків не зміниться і як і раніше буде становити 2 грн.
Коли виконком розглядатиме проект рішення про подорожчання проїзних – поки невідомо. Але варто відзначити, що практично жодного разу твердження вартості проїзних для «Електроавтотрансу» на виконкомі не обходилося без спору про те, що проїзні повинні бути дешевше, тобто вартість поїздки в них повинна бути хоч трохи нижче, ніж разовий проїзд.
І це звичайна практика в усіх цивілізованих країнах, як-то кажуть, оптом – дешевше. В іншому випадку людям немає ніякого інтересу купувати проїзні, так як вони не дають економії. І кожен раз керівництво КП «Електроавтотранс» апелює тим, що навіть за такої вартості економія на проїзних все ж є. Адже кількість поїздок, вказане в проїзному, має чисто номінальне значення. Насправді ж ніхто не контролює, скільки разів ви проїхали по проїзному, і за період дії квитка людина при бажанні і необхідності може зробити набагато більше поїздок, ніж розраховано в проїзному. В цьому і полягає економія для пасажирів.
Однак тепер керівництво «Електроавтотрансу» заявляє, що економія, яку дають проїзні пасажирам, обертається збитками для підприємства. Так, в кінці минулого року на засіданні профільної депутатської комісії директор КП Віталій Однорог поскаржився, що, наприклад, місячні проїзні розраховані на 30 поїздок, але в більшості випадків люди їздять по два-три рази на день, так що насправді кількість поїздок набагато більше. У підсумку реальний тариф поїздки на тролейбусі і автобусі по проїзному знижується майже до 2 грн. при номінальному 4 грн.
За інформацією директора, в 2019 році підприємство продало близько 40 тисяч проїзних квитків і недоотримало на них близько 5 млн. грн., які могло б отримати, якби всі ці люди оплачували кожну поїздку. Тому «Електроавтотранс» та ініціював підвищення вартості проїзних.
Чесно кажучи, іноді складається враження, що КП робить все можливе, щоб сумчани пересіли на приватні маршрутки. Адже різниця у вартості проїзду у них зараз зовсім невелика – всього 1 гривня. І купувати проїзні на комунальний транспорт зараз вигідно в основному тим, хто користується тролейбусом більше двох разів в день (їздить на роботу і з роботи з пересадками або за службовим обов’язком змушений здійснювати кілька поїздок в день в різні місця).
Якщо ж проїзні подорожчають так, що реальна вартість однієї поїздки по ним буде такий же, як при разовому проїзді, чи багато хто стануть купувати проїзний і кожен раз чекати тролейбуса, щоб заощадити всього 1 гривню? Адже якщо говорити про разовому проїзді, то переважна більшість так званих платних пасажирів між тролейбусом і маршруткою вибере маршрутку, що набагато простіше і швидше. Хіба що потрібний тролейбус підійде до зупинки раніше, але це буває не так вже й часто. У підсумку «Електроавтотранс» може не тільки не отримати додаткового доходу від проїзних, а й втратити той, який має зараз.
Так що виконкому варто добре подумати, перш ніж приймати таке рішення.
shans.com