Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області звертає увагу про набрання чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2023 року № 1171 «Про реалізацію експериментального проєкту з проведення ідентифікації та/або реєстрації домашніх тварин», якою затверджено Порядок реалізації експериментального проєкту з проведення ідентифікації та/або реєстрації домашніх тварин, який передбачає створення Єдиного реєстру домашніх тварин (інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних, зберігання та надання інформації щодо домашніх тварин та їх власників/утримувачів). Це дозволить усім ветеринарам-агентам Єдиного реєстру домашніх тварин видавати ветеринарні паспорти державного зразка.
Реєстрація домашніх тварин для їх власників буде безкоштовною.
Створювачами та публічними реєстраторами Реєстру домашніх тварин є агенти з ідентифікації домашніх тварин, які вносять інформацію про домашніх тварин, власників/утримувачів та іншу інформацію до Реєстру домашніх тварин через електронний кабінет та/або інтегрований кабінет. Власнику/утримувачу після завершення реєстрації домашньої тварини протягом доби надсилається на адресу електронної пошти, зазначену в Реєстрі домашніх тварин, інформаційна довідка з Реєстру домашніх тварин, що містить інформацію про власника/утримувача, опис тварини, відомості про її ідентифікацію та іншу наявну в Реєстрі домашніх тварин інформацію.
Відповідно до пункту 38 Порядку власнику/утримувачу, який є фізичною особою, за його бажанням у разі відсутності ветеринарно-санітарного паспорта на тварину агентом з ідентифікації домашніх тварин у порядку, встановленому законодавством, видається ветеринарно-санітарний паспорт на тварину, що містить інформацію про власника, опис тварини, відомості про її ідентифікацію, стан здоров’я, діагностику, щеплення, лікування, інші протиепізоотичні заходи щодо тварини.
Також, звертаємо Вашу увагу, що Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання продовольчої безпеки та розвитку тваринництва» спрощено процедуру видачі ветеринарних документів шляхом виключення їх з переліку документів дозвільного характеру, а також виведення з під дії Закону України «Про адміністративні послуги».
Наразі Держпродспоживслужбою спільно з Мінагрополітики тільки опрацьовуються питання щодо прийняття нормативно-правового акта стосовно реалізації права видачі ветеринарно-санітарних паспортів на тварин ліцензованими лікарями ветеринарної медицини, як це передбачено частиною четвертою статті 32 Закону України «Про ветеринарну медицину». Тому, власникам домашніх тварин слід звернути увагу на те, що на ринку надання приватних ветеринарних послуг значного поширення набула послуга з видачі так званого «Міжнародного ветеринарного паспорта» на домашніх тварин, що вводить в оману їх власників, та, як наслідок, призводить до непорозумінь під час оформлення супровідних ветеринарних документів на переміщення.
Станом на сьогодні, право видачі ветеринарно-санітарного паспорта на тварину мають лише державні установи ветеринарної медицини, зокрема державні лікарні ветеринарної медицини. Отримання ветеринарного паспорта встановленого зразка можливе на підставі звернення власника тварини до державної установи ветеринарної медицини. Після проведення огляду тварини лікарем ветеринарної медицини державної установи та за наявності у тварини відповідних діагностичних, профілактично-лікувальних обробок, включаючи дослідження, чипування і щеплення, видається ветеринарно-санітарний паспорт відповідно до вимог наказу Мінагрополітики від 01.08.2014 № 288.
В подальшому зареєструвати домашню тварину чи отримати на неї відповідний електронний документ можна буде, як в державних ветеринарних установах, так і в приватних ветеринарних клініках. Після наповнення Реєстру та початку його повноцінного функціонування він стане основою для запуска цифрового ветеринарного паспорту в додатку Дія, де буде міститися електронний паспорт з усіма необхідними даними домашньої тварини.