Після деокупації Сумщини у регіоні почали активно проводити ремонт доріг, у тому числі й тих ділянок, що були пошкоджені рашистами.
У певної частини населення це викликало обурення. Люди вважають, що зараз краще всі кошти скеровувати на потреби військових, а дороги зачекають до перемоги.
Та насправді економічна ситуація у воюючій країні багато в чому залежить від логістики, тому дороги дійсно слід підтримувати хоча б у задовільному стані.
Про це також нещодавно згадував і Президент України Володимир ЗЕЛЕНСЬКИЙ.
Дороги на Сумщині
Як повідомлялося раніше, голова Сумської ОВА Дмитро ЖИВИЦЬКИЙ підписав розпорядження №174-ОД від 03.06.2022 року, згідно з яким обсяг видатків на утримання доріг Сумщини було збільшено на 480 649 147,71 гривень.
Щоб дізнатися, на які саме дороги в регіоні будуть використані ці кошти та які підприємства проводитимуть роботи, ми звернулися з письмовим запитом до Сумської ОВА.
Відповідь на запит надійшла з Департаменту розвитку інфраструктури Сумської ОВА, до неї було додано список доріг із зазначенням сум (список розміщений нижче). Також у відповіді було сказано, що «підрядні організації (які будуть проводити роботи) визначаються виключно за результатами тендерних процедур, які у зв’язку з повномасштабним вторгненням військ російської федерації на територію України не були проведені в повному обсязі».
У вільному доступі в інтернеті (ресурс https://izi.trade) ми знайшли інформацію про тендери, які наразі проводить ДП «Дороги Сумщини» (Підприємство Сумської ОВА). Згідно з інформацією izi.trade, аукціони за цими тендерами не проводяться. Чи не це мали на увазі в Департаменті, коли писали «не в повному обсязі»?
З переможцями, які не мають конкурентів, одразу підписують договори! І часом суми вельми пристойні. Також, переглядаючи результати «тендерів», ми звернули увагу, що йдеться не про місцеві підприємства, а такі як ТОВ “Бахмачгазбудсервіс” (Бахмач), ТОВ “ДОРКОМ ХОЛДИНГ” (Київ), ТОВ “ВБК “БУДІВЕЛЬНА СТОЛИЦЯ” (Київ) та інші. Тобто податки залишатимуться не на Сумщині, а чому?
Хотілося б вірити, що у даному випадку не йдеться про якісь відкати під час війни і що підприємства були обрані не за чиєюсь вказівкою, а виключно через професійні якості працівників. Але….
Ми вирішили подивитися, що про ці підприємства пишуть в інтернеті та натрапили на дуже цікаву інформацію. Зокрема, на довоєнну публікацію у виданні «comments.ua» під назвою «Як Сумська область готується до війни».
Дивитися фото
Під час підготовки публікації журналісти виявили зв’язок нинішнього керівника Сумської ОВА з бізнесменом, який має нібито відношення до ТОВ “ДОРКОМ ХОЛДИНГ”.
Читати всю публікацію https://comments.ua/ua/digest/yak-sumska-oblast-gotuetsya-do-viyni-693316.html
Ще одне із вищезгаданих підприємств засвітилося в пресі не з кращого боку. Так у виданні «fakty.org» вийшов матеріал «Красти по новому. Дорожна мафія при новій владі відчула безкарність», в якому йдеться, що ТОВ «Бахмачгазбудсервіс» було фігурантом 54 судових справ, з яких 15 є кримінальними.
Читати всю публікацію https://fakty.org/krasty-po-novomu-dorozhna-mafiia-pry-noviy-vladi-vidchula-bezkarnist/
Дуже не хотілося б робити негативні висновки, але вони напрошуються самі собою. Навіть війна не змінила на Сумщині нічого.
Дороги у Сумах
У Сумах після деокупації також розпочалися дорожні роботи. З бюджету міста виділили суму, яка ледве покривала ямковий ремонт на кількох вулицях. Але все ж таки виділили.
Докладніше про це можна прочитати на сайті КП СМР «Шляхрембуд».
Але, як ми дізналися, із виділених грошей КП досі так і не отримало жодної копійки, хоча вже виконало роботи на всіх ділянках, визначених замовником робіт. Так отримають працівники КП зарплату за виконану роботу чи ні? А що ж стало причиною того, що гроші так і не дійшли до КП?
За однією з версій, яка є найбільш правдоподібною, КП СМР «Шляхрембуд» намагаються витіснити з сумського ринку дорожніх послуг та завести сюди низку підприємств, які будуть підконтрольні Сумській ОВА.
Судячи з численних публікацій та інформації з тендерних процедур, різні підприємства вже намагалися зайти до Сум, але КП шляхом максимального зниження вартості робіт перемагало у тендерах (до війни).
Внаслідок цього КП потрапило в немилість керівництва регіону і результат цього сумчани могли побачити самі, коли Суми залишилися без ремонту проспекту ім. Лушпи. Нагадаємо, що КП «Шляхрембуд» двічі перемагало у тендері та двічі результати було скасовано.
Також, за наявною у нас інформацією, на сьогодні у зв’язку із запровадженням військового стану казначейство пропускає оплати підприємствам виключно після погодження із Сумською ОВА. І в останній нібито гальмують виділену з міського бюджету оплату для КП.
Ми знову звернулися із запитом до Сумської ОВА та поставили запитання, що називається «в лоб». Чи правда, що казначейство не пропускає гроші за вказівкою Сумської ОВА? А якщо ні, то чи можуть в ОВА посприяти, щоб підприємство отримало оплату за виконану роботу і працівники отримали зароблене?
27 червня ми отримали відповідь – бюрократичну відписку. Природно, що ніхто не відповів нам на запитання, але ми мали і хотіли його поставити.
Станом на 1 серпня сумське КП «Шляхрембуд» так і не отримало грошей, виділених з бюджету обласного центру. Більш того, гроші не виділяються також і на проведення інших робіт, у тому числі – на обслуговування світлофорів у Сумах. Чи довго ще працівники КП працюватимуть безкоштовно? Чи зможе комунальне підприємство проводити роботи, не отримуючи при цьому виділеного з бюджету фінансування?
А може саме цього й домагаються ті, хто роздає подібні команди (не пропускати гроші), не залишаючи спроб завести до Сум «свої» підприємства? А підприємства, які фігурували у журналістських розслідуваннях та кримінальних справах заробляють на Сумщині і хтось їм у цьому сприяє…
Далі буде…
Джерело ukrainainfo