Звинувачують у булінгу: на Роменщині батьки десятикласниці вимагають звільнення вчительки та позиваються до суду
|Батьки школярки з Роменського району вимагають звільнення вчительки та позиваються до суду. Відповідачка каже, що родина тисне на неї, звинувачує у несправедливому оцінюванні.
В Пустовійтівській загальноосвітній школі Роменського району нині навчається півтори сотні школярів. Батьки однієї з учениць 10-го класу вимагають звільнення вчительки математики. Батько дівчини Євгеній Сентіщев каже, що його донька нервує через уроки вчителя. “Вона знає, що завтра урок алгебри чи геометрії і з третьої ночі вона вже не спить, вона хвилюється, вона гризе собі нігті”, – розповів батько дитини.
Оксана Любиченко – та сама вчителька математики. У цій школі працює з 2000 року. Педагогічний стаж жінки – 31 рік. Розповідає, що вона не перший вчитель, якого змінили у цьому класі. “Чотири роки тому директор попросив мене викладати у цьому класі через те, що батьки цієї ж учениці прийшли й вимагали заміни вчителя. Я погодилася”, – розповіла вчителька.
Непорозуміння між вчителем, батьками та ученицею, за їхніми ж словами, виникло наприкінці минулого навчального року. “Батьки вимагали оцінку. Оцінку “10”. Звинувачували мене в несправедливому оцінюванні контрольних робіт. Я зверталася до директора, прохала, щоб незалежна комісія переглянула контрольну роботу, запрошувала до себе на урок”, – пригадує вчителька Оксана Любиченко.
Батько учениці запевняє — справа не в оцінках. “10 років поспіль моя дитина навчається відмінно і вона отримує 10 або 11 балів, і якщо поставив вчитель 10 чи 11 – то немає ніякої різниці, розумієте. До чого тут оцінка, якщо вона весь час отримувала 10 і була в мене відмінниця. Яка різниця, що поставить вчитель, аби воно було справедливо”, – сказав Євгеній Сентіщев.
За словами вчительки математики, оцінки з предмета цієї учениці можуть бути зі шкали достатнього рівня. “Дитина навчається дистанційно. Це трішки допомагає, як ми всі розуміємо, але самостійно, контрольні роботи і під час опитування на уроці бувають оцінки 8, 7 – самостійна, 9”, – розповіла Оксана Любиченко.
Спочатку конфлікт намагалися вирішити в кабінеті директора. “23 лютого ці ж батьки прийшли до директора. Викликали мене і були претензії, що я не відповідаю на запитання дитини. Ці запитання були, декілька їх всього-на-всього, у мій позаурочний час. Вимагали з образами, з приниженнями, з погрозами, щоб я проводила консультації. Після такої ситуації, яка склалася, у мене різко погіршилося здоров’я і мені навіть викликали швидку до школи. Був серцевий напад”, – пригадала вчителька.
Батьки дівчини звинуватили вчительку в булінгу щодо їхньої дитини. У закладі з цими звинуваченнями працювала комісія. “Нам батько надав докази того, що його дитину ігнорує вчитель. Ми переглянули це все. Там були представлені скріншоти переписки, де дитина постійно зверталася до вчителя перевірити домашнє завдання, а вчителька не відповідала на ці повідомлення. Комісія вирішила, що тут присутні прояви, елементи булінгу, а саме ігнорування. Тобто, це не те що там якісь насильницькі дії чи постійне цькування, чи ще щось, а саме ігнорування. Цей вчитель дуже кваліфікований спеціаліст. Ніколи скарг на неї не було ніяких ні від дітей, ні від батьків”, – розповіла психологиня Оксана Денда.
І про викладачку, і про ученицю свої думки озвучили інші вчителі. “Дитина дуже старанна, дуже працьовита. Постійно з нею на зв’язку, якщо щось трапляється чи захворіла — постійно повідомляє. Якщо щось не зрозуміло – телефонує. Я їй говорила, що я готова відповідати на питання, коли вони в неї виникатимуть. Звичайно, у нормальних часових нормах”, – розповіла вчителька історії Інна Московець.
“Ми як колеги розуміємо вчительку, ми і дитину захищаємо, бо це працьовита дитина. Можливо, якесь полум’я було, але дійшло до критичної ситуації вже зараз”, – вважає вчителька історії Ольга Залуцька.
Оксана Любиченко каже, що намагалася знайти спільну мову з родиною Сентіщевих. “Після того, як я вийшла із лікарняного, я хотіла налагодити, все ж таки дитина, звичайно, не винна у всьому цьому, у цій ситуації. Телефонувала батькам, просила вибачення за непідключення до двох уроків дитини, обіцяла проводити консультації – на що батьки відповіли, що занадто пізно”, – каже вчителька.
Зараз у школярки математику викладає інший вчитель, розповів батько Євгеній Сентіщев. “Якщо вже ми зайшли у глухий кут, то у нас є закон, який повинен це діло все вирішувати. Моє бачення — лише тільки звільнення вчителя, не має цей вчитель працювати у відповідному колективі”, – додав чоловік.
Валентин Тарасенко очолює цей навчальний заклад із 2004 року. Розповідає, що намагався знайти компромісне рішення, яке могло б влаштувати обидві сторони конфлікту. “Я не підтримую жодної сторони: ні батьків, ні вчителя. У мене одна-єдина позиція – це, щоб дитина здобувала якісну освіту. Були запрошені і батьки відповідно цієї учениці 10 класу, але ми ні про що не домовилися. Вчителька повідомила, що вона отримала протокол від органів Національної поліції. Справді вказано про рішення елементи ігнорування у протоколі”, – розповів директор школи.
Нині Роменський відділ поліції має дві заяви — одна від батьків, інша від вчителя. “Було проведено перевірку співробітниками нашого відділу поліції, в результаті факт булінгу з боку вчителя вчинений щодо учениці 10 класу – підтвердився. І наразі цей матеріал направлено до місцевого суду для подальшого ухвалення рішення. По факту заяви вчителя з приводу вчинення щодо неї булінгу зі сторони батьків учениці, то даний факт не підтвердився”, – розповіла інспекторка з комунікації Роменського районного відділу поліції Наталія Авруцька.
За словами начальниці Роменського відділу освіти Ірини Івницької, у своїй роботі вона вперше зіткнулася із такою ситуацією. “Це вперше на такий рівень піднімається, щоб були проблеми, щоб звинувачували вчителя у здійсненні булінгу щодо дитини вперше. Був булінг чи не був – уже буде вирішувати суд. І потім за результатами рішення суду, ми будемо ухвалювати своє рішення”, – сказала освітянка.
Кризовий психолог Мартін Лазіцкий прокоментував цю ситуацію з професійної точки зору.
“Це швидше результат певних стратегій поведінки, які є як у педагогічного колективу, так у шкільного колективу, так і у батьків дитини, і звичайно у самої дитини. Тобто у якійсь мірі їх стратегії виявилися протилежні одна одній. Через це вийшов конфлікт і у результаті цей конфлікт не був вирішений адекватним шляхом”, – зазначив кризовий психолог Мартін Лазіцкий.
Слухання справи у суді щодо булінгу вчителем учениці заплановано на 4 квітня.